nedelja, maj 21, 2017

4 dnevi na otoku Hainan 海南; Sanya 三亚, Nanshan 南山 in Haikou 海口 19.4.-23.4.

Zmajev rep, kot je pod drugim imenom znan otok Hainan sva prvo uro doživela šokantno. Prej omenila, da sva bila že 30 ur na poti in da ne bi čakala še 7,5 ur do prvega vlaka, sva se odločila za spanje v hotelu ob letališču. Nisva imela energije, da bi iskala peš pot do hotela (naj bi bilo 20 minut), zato sva vzela taksi. Seveda v latinici ni vedel, za kateri hotel gre in komaj sem mu razložila kaj iščeva...peljal naju je dva kroga po obvoznici, pripeljal na neko čudno mesto, nakar sem rekla, da naj naju odpelje nazaj na letališče. Takrat je 'znorel' in začel divjati, nama nič jasno. Na koncu nama je še mastno zaračunal...Res sva naletela na najbolj noro osebo, na celi poti in na srečo kaj podobnega nisva več doživela - izjema. Do jutra sva potem ostala na letališču, polnila baterije, jedla juhice in skočila na prvi jutranji vlak. Šok: za nakup karte potrebuješ ID (v najinem primeru potni list), za vstop v čakalnico ponovi vajo - potni list in rentgen, za vstop na peron, ko se vrata odprejo par minut prej, ponovno potni list. In ko sva že prišla na peron, steklena vrata in številke - šele potem sva ugotovila, da te številke dejansko pomenijo vagon vlaka in se postaviš v kolono pred številko vagona. Varnost na visokem nivoju in nobenega prerivanja, kar je včasih bilo normalno.
Maglev je brzel s severa proti jugu otoka s hitrostjo do 247km/h in tri ure vožnje so hitro minile.

V Sanyi sva iskala predhodno rezervirano sobo, se vozila z lokalnim avtobusom, hodila peš in ob 14:00 končno prišla do postelje in tuša. Od zadnjega spanja v postelji do ponovnega spanja v postelji je tako minilo več kot 50 ur. Ker je bilo popoldne, sva spala 2 uri, skočila malo ven in šla spat že ob 19:00 pa do naslednjega jutra.

Naslednji dan sva šla z novimi prijatelji (Sam, Sora, GaoYang, WeiZhang) v park Nanshan oddaljen iz mesta Sanye približno 2 uri. Vstopnina visoka za naše razmere 20€ po osebi in ob nakupu ID (potni list). Park je ogromen, z budističnimi templji in najbolj pomembno točko - boginjo Guanyin 南山海上观音圣像, ki varuje mornarje. Kip so postavili pred nekaj leti in je višji od kipa Svobode v Ameriki - bohoti se v svojih 108 metrih višine. Pogled je resnično lep ali iz parka ali iz dejanske bližine, pod samim kipom.

Hainan ima še eno ime - kitajski Havaji, ker leži na istem poldnevniku z enakimi temperaturami in tudi domači turisti se radi oblečejo po havajsko. :)

Park je čudovit, z ogromno simbolike, čist in navkljub velikemu številu domačih turistov, dovolj velik, da kjerkoli najdeš prostor za meditacijo ali preprosto uživanje v lepotah skulptur, templjev, morja, narave,...

Po dveh dnevih ob morju, dejansko nisva našla časa, da bi se namočila v morju, in šla na sever otoka, v mesto Haikou. Mesto je čisto, kulturno, z lepimi in urejenimi parki, zgodovinsko, ter odlično kulinariko.

Haikou je bil za naju predvsem mesto zabave in sprostitve - v parkih sva igrala badminton, (nevemkakosereče) brcala perjanico, se vozila z motornim čolnom, se nasmejala ob nastajanju novih frizur, v kinu pogledala film King kong (Kong: Skull island) in se imela odlično v družbi novih prijateljev.