nedelja, maj 21, 2017

Haikou 海口 (Hainan province) - Guilin 桂林 - Longsheng 龙胜 (Guangxi) in terase Longji 龙脊 23.4.- 25.4.

Ob 6:00 zjutraj sva že bila v taksiju in na poti do letališča Meilan. Enourni enosmerni let iz otoka do Guilina sva dobila po razmeroma ugodni ceni; 58€/osebo. Nekdaj meni zelo ljubo mesto Guilin in bližnji Yangshuo sem načrtno izpustila, ker je turizem napravil svoje in želim kraja obdržati v spominu od takrat in ne od zdaj. :) Čez del mesta Guilin sva se peljala in spremembe so opazne. Ni pa bilo časa za detajle, saj sva bus za naprej ujela kar na cesti in tako prihranila nekaj 100 korakov do avtobusne postaje po vročini.

Guilin papa in dober dan Longsheng - manjše mestece, v katerem sva zmešano iskala rezervirani hotel - tu Booking ni v redu. Vse lokacije tudi kasneje niso pravilne in jim bom priporočila, da to popravijo, predno se še kdo tako zmatra ob iskanju hotela kot sva se midva. Lokacija je bila 'zamaknjena' za 28 km po hribovitem območju, kar pomeni časovno 2 h do tja. Izbrala sva drugega, ki sva ga našla preko aplikacije CTRIP (toplo priporočam za potovanje po Kitajski) in se nastanila v 6.nadstropju (brez dvigala) za 2 dni.

Prvi dan v mestu sva prehodila in opazila, da se tu le redkokdaj pojavi tuj turist in bila zanimiva objekta za opazovanje. Pa spet ne več vsiljivo kot nekdaj in niti enkrat nisva slišala 'helloA'. Ena punca je prestrašeno prišla prositi za skupno fotografiranje - seveda sva bila še bolj zanimiva s svojimi barvami las, na katere sva že malo pozabila...

Prostor za otroško zabavo - od trampolina, umetniških delavnic, do zanimivih 'igral's. Tole s šlaufom je izgledalo prav noro in definitivno bi kaj takega lahko imeli tudi pri nas. Večje navdušenje doživijo kadilci, saj je izbira cigaret pestra in barvita. Pa tudi ne poceni. Najlepše škatlice stanejo tudi po 18€, izbrala sem eno, ki je bila najugodnejša za 4€. Ni samo škatlica, ki preseneti z lepoto, tudi sami cigareti so super okusa, vonja.

trenutna lokacija

Še lahko najdeš na 'podeželju' restavracije kot je ta zgoraj in ješ za normalno ceno, tudi še se najdejo avtobusne postaje s 'kioski' hrane in pijače za na pot. Ne vidiš pa več nikjer, da bi kdo pljuval, niti na 'podeželju'. Z avtobusom sva se odpeljala do vasice Ping'an ping'an 平安, kjer je izhodišče do terasastih polj starih do več kot 700 let in na višini vse do 1000 m. Vstopnina na vznožju vasi - tokrat brez potnih listov spet 15€. Vzpon do vhoda v vasico je bil fenomenalen, kot bi potenciral vožnjo na Šmarjetno v Kranju z 10. Ovinki in prepadne stene, šofer pa samozavestno vsaj 50km/h v klanec. Način sproščanja = smejanje.

Vstop v vasico, ki je po letu 1990 postala turistična atrakcija zaradi fotografa Li Yashi-ja oz. njegovih fotografij, privabi dnevno veliko količino domačih in nekaj malega tudi tujih turistov. Longji pomeni zmajev hrbet in dejansko oblika terasastih polj spominja na zmaja (od tu ime). Manjšina Zhuang, ki živi v vasici, je vesela vsakega turista, saj je to priložnost za debeljenje kupa denarja. Po nesreči videla eno gospo, ko je štela denar in takšne količine razen v banki, še nisem videla. Pa verjetno ni imela večletnega izkupička, ampak samo nekaj dnevnega.

Priložnosti, da se oblečeš v manjšinsko obleko za plačilo, ni malo in tudi profesionalnih fotografov ne manjka. Tu sva ujela eno pristno, ko prodaja in eno 'oblečeno' za fotografiranje. :)

Ponudba čajev je prav tako pestra, kot na roke drobljeni arašidi s primesmi, ki spomnijo na baklavo.

Treking po terastastih poljih sprošča telo in um, zaplete pa se, ko ne veš, kje točno se pride na izhodišče in je ura skoraj 5:00 popoldne, ko odpelje zadnji avtobus. Priporočam ali zgodnji prihod ali spanje v vasici, ker tek navzdol ni ravno prijeten, še posebej, če začne deževati in so poti spolzke. Turistični delček ogleda si domači turisti privoščijo tudi z nosilnico, ko te dva korenjaka po izgledu zelo 'švohnata' neseta gor in dol. Cene ne vem, sva se pa lahko brezplačno slikala na eni izmed takšnih nosilnic. Povratek v mesto Longsheng je bil prav tako dramatičen kot vzpon, tokrat prepad na najini strani avtobusa in sva lovila v objektiv izjemne razglede, pa so žal zaradi hitrosti nastali posnetki preveč megleni, da bi jih objavila. Sva pa bila presenečena nad lepoto mesta ponoči, ko je razsvetljeno. Najprej sva preračunavala, koliko časa je od novega leta, a je tu pač tako čez vse leto. Čarobno.

Okoli mesta Longsheng je ne samo veliko manjšinjskih vasic, kjer očarajo lepote njihovega načina življenja, zanimivega dialekta in prekrasna oblačila, temveč tudi nekaj super naravnih bogastev. Med drugimi tudi vroči vrelci, ki sva jih žal morala izpustiti. Razlog je bil, da tista dva dneva, ko sva bila tam, ni bilo na voljo nobenega avtobusa do tja, prevoz s taksijem pa glede na razdaljo. cenovno primeren a ne za najin žep. Naslednjič, ko bo tudi več časa. :)